Az olasz Energica motorkerékpár márka hangasszisztenst fejleszt a motorosoknak

Energica, egy olasz elektromos motorkerékpár-gyártó, hangasszisztenst fejleszt saját termékeihez. A vállalat a mobil kiegészítők fejlesztő Cellularline és távközlési vállalat Alascommal szövetkezett, hogy megteremtse azt a sisak-alapú kommunikációs rendszert, amely lehetővé teszi hogy a motoros mesterséges inteligenciá (MI) segítségével szóban adjon utasításokat a motorkerékpárnak.

ENERGICA AI

Az Energica leginkább onnan ismert, hogy a MotoGP MotoE sorozatának gépeit gyártja, amelyek a világ leggyorsabb elektromos motorkerékpárait használja. Mint a legtöbb modern jármű, a motorkerékpárok használata során sok funkció számítógépes rendszer által vezérelt, ehhez különböző gombok és kapcsolók csatlakoznak. Ez nem mindig jó dolog, mivel a motorkerékpár veszélyes üzem, még akkor is, ha a vezető minden figyelmét az útra és a járműre fordítja.

A hangvezérelt MI lehetővé tenné, hogy a motoros szavakkal állítsa be a jármű bizonyos funkcióit. Ez nem vonatkozik az alapokra, mint a gázkar, vagy a fék vagy a kormány, de ilyen funkciók lehetnek a kipörgésgátló, a navigációs rendszer, vagy akár a tempomat. A motoros a kérést egy sisakjukba rögzített eszközre mondja fel, feltehetően ezt a komponenst szállítja a a Cellularline, amely Bluetooth-on keresztül továbbítja a parancsot az okostelefonra, ami egy alkalmazáson és az Alascom hálózatán keresztül jut el egy MI központba, majd a hangparancs feldolgozását követően a motorba vissza. Ugyanez az eszköz elméletileg hozzáférhet Sirihez vagy a Google Asszisztenshez is, zene vagy audio tartalmakoz és a navigációhoz, attól függően, hogy milyen telefonja van a felhasználónak.
“A mesterséges intelligencia (MI) gyorsan növekvő tendencia, különösen a motoros és a jármű közötti kapcsolatban” – ismertette Giampiero Testoni, az Energica CTO vezetője egy közleményben. “Évek óta folytatjuk a fejlesztést ezen a területen annak érdekében, hogy ügyfeleinknek a legkorszerűbb terméket kínáljuk, amely egyszerre hasznosak és intuitívak. Ennek az innovatív kommunikációs protokollnak köszönhetően a motoros könnyedén, zavaró tényezők nélkül teremthet kapcsolatot a járművével.”

OKOSABB MOTORKERÉKPÁROK

Autóban már régóta működik a hangvezérlés, de a motorkerékpárok is kezdenek felzárkózni a technológia alkalmazására. Jarvish már 2018-ban felépített egy intelligens sisakot, amely integrálja az Amazon Alexa hangasszisztensét a kijelzőjében. A Harley-Davidson a legnagyobb amerikai motorkerékpár gyártó valósította meg az első kétkerekű Android Auto jármű integrációt egy évvel ezelőtt. Újabban, a járművekhez kapcsolódó MI fejlesztő óriás vállalat, a Cerence trejeszkedik a motorkerékpárok, valamint a robogók piacán, az új Cerence 2-Wheeler mobilitási platform segítségével. Az új platform lefordítja a Cerence MI rendszert ezekhez a járművekhez, okostelefon-integrációval és bluetooth headsetekkel és sisakhoz csatlakozó hangasszisztenssel. Még az autóban megszokott képernyőt is helyettesítheti egy ,a képeket a sisakban található képernyővel. Ugyanakkor a Honda egy olyan fejlesztésen dolgozik, mely az okos telefon integrációt a sisakbeszélő hangparancsai segítségével valósítja meg, és így veszi át egyes kézi kapcsolók funkcióját. Ez azonban semmi ahhoz képest, hogy a közelmúltban a Cycleworld, egy olyan Honda szabadalmat talált, miszerint a motorkerékpárt az emberi elme irányíthatja.

FORRÁS: VOICEBOT.AI